Newsy
Nike przedstawia Nike+ FuelBand!
Mierzy każdy ruch – bo całe Twoje życie to sport
Nowy Jork (19 stycznia 2012r.) – Firma Nike zaprezentowała dziś opaskę na nadgarstek Nike+ FuelBand – innowacyjne urządzenie, którego zadaniem jest motywowanie oraz inspirowanie ludzi do utrzymywania stałej, wysokiej formy.
Zarówno sport, jak i inne fizyczne aktywności, mogą być teraz mierzone na co dzień dzięki nowej jednostce zwanej NikeFuel: im bardziej jesteś aktywny, tym więcej punktów NikeFuel zdobywasz.
Opaskę Nike+ FuelBand zaprezentował na imprezie w Nowym Jorku Dyrektor Generalny Nike – Mark Parker. W pokazie towarzyszył mu siedmiokrotny zwycięzca Tour de France Lance Armstrong, lider drużyny Oklahoma City Thunder Kevin Durant oraz Mistrzyni Świata w biegu na 100 metrów – Carmelita Jeter.
„Opaska Nike+ FuelBand to kolejny krok ku pełnemu wykorzystaniu możliwości współpracy dwóch światów: realnego oraz cyfrowego. Misją firmy Nike od zawsze było inspirowanie sportowców do osiągania coraz lepszych wyników, a opaska Nike+ FuelBand pomoże zmotywować ich w prosty, radosny i intuicyjny sposób.” – powiedział Mark Parker, Dyrektor Generalny Nike.
Ergonomiczna i przyjazna dla użytkownika opaska Nike+ FuelBand przeznaczona jest do codziennego użytku, a dzięki zastosowaniu akcelerometru na bieżąco informuje nas o efektach naszej aktywności. Wyświetlane na matrycy LED dane bazują na intensywności ruchu naszego nadgarstka i wskazują cztery różne parametry aktywności: czas, kalorie, kroki i punkty NikeFuel.
Podczas gdy pomiar spalanych kalorii uzależniony jest od płci i budowy ciała użytkownika, trzy pozostałe parametry pokazują wyniki zoptymalizowane dla wszystkich użytkowników, bez względu na ich budowę fizyczną.
Każdy użytkownik może indywidualnie ustalić swój własny cel, jaki planuje osiągnąć poprzez swoją aktywność oraz to, ile punktów NikeFuel chce zdobyć. Nike+ FuelBand wyposażona jest w 20 diod LED, które zmieniają kolor – z czerwonego na zielony, kiedy zbliżamy się do wyznaczonego wcześniej pułapu.
Dzięki wbudowanemu portowi USB lub bezprzewodowo za pomocą Bluetooth i bezpłatnej aplikacji na iPhone, opaskę Nike+ FuelBand możemy zsynchronizować z platformą Nike+, śledząc przebieg naszych codziennych aktywności. Ponadto, interfejs aplikacji dodatkowo motywuje użytkownika do osiągnięcia założonych wcześniej celów.
„Sposób, w jaki NikeFuel i Nike+ FuelBand na bieżąco monitoruje każdy ruch i pokazuje dokładne efekty codziennych aktywności jest naprawdę fantastyczną koncepcją. To narzędzie sprawi, że chętniej podejmować będziemy kolejne wyzwania, aby osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Sprawi, że ludzie będą jeszcze bardziej aktywni.” – powiedział Lance Armstrong, siedmiokrotny zwycięzca Tour de France.
„Dzięki systemowi NikeFuel każdy z nas może uzyskać informację dotyczącą swoich codziennych aktywności. To swoista tabela wyników, która motywuje Cię do nieustannego pozostawania w ruchu.” – dodał uczestnik All-Star Game 2011, Kevin Durant.
„Nie musisz być zawodowym sportowcem, aby docenić możliwości, które daje Ci Nike+ FuelBand. To najprostszy sposób na podsumowywanie swoich osiągnięć i porównanie ich z wynikami innych, bez względu na rodzaj podejmowanych aktywności.” – podsumowała Carmelita Jeter.
Opaska Nike+ FuelBand kosztuje 149 dolarów i jest dostępna w przedsprzedaży w Stanach Zjednoczonych od 19 stycznia br. na Nikestore.com.
Chcąc skorzystać z Nike+ FuelBand potrzebujesz:
- Komputer z wbudowanym portem USB z systemem Mac OS x 10.4 lub późniejszy, Windows 7 lub Windows Vista (SP2) lub Windows XP(SP2).
- Dostęp do Internetu (zalecane jest łącze szerokopasmowe)
- Opcjonalnie: aplikacja na telefon komórkowy dostępna w iTunes App Store (lista telefonów obsługujących aplikację dostępna jest na Nikeplus.com)
Informacje o NIKE, Inc.
Firma Nike, Inc. z siedzibą w Beaverton (USA, stan Oregon) jest czołowym światowym projektantem i dystrybutorem oryginalnych artykułów sportowych — obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów — przeznaczonych do uprawiania różnych dyscyplin sportowych i rekreacyjnych. Firma Nike jest wyłącznym właścicielem takich firm jak Converse Inc., zajmującej się projektowaniem, marketingiem i dystrybucją sportowego obuwia, odzieży i akcesoriów; Cole Haan, zajmującej się projektowaniem, marketingiem i dystrybucją luksusowych butów, torebek, akcesoriów i płaszczy; Hurley International LLC, projektującej oraz prowadzącej marketing i dystrybucję obuwia, odzieży i akcesoriów dla młodzieży i miłośników sportów ekstremalnych; a także Umbro Ltd. — czołowej brytyjskiej marki piłkarskiej. Więcej informacji na stronie www.nikebiz.com